6 ECTS credits
150 u studietijd

Aanbieding 2 met studiegidsnummer 4023651FNW voor werkstudenten in het 1e en 2e semester met een gespecialiseerd master niveau.

Semester
1e en 2e semester
Inschrijving onder examencontract
Niet mogelijk
Beoordelingsvoet
Beoordeling (0 tot 20)
2e zittijd mogelijk
Ja
Inschrijvingsvereisten
Dit opleidingsonderdeel is enkel toegankelijk voor werkstudenten.
Onderwijstaal
Engels
Faculteit
Faculteit Letteren en Wijsbegeerte
Verantwoordelijke vakgroep
History, Archaeology, Arts, Philosophy and Ethics
Onderwijsteam
Pieter Martens (titularis)
Onderdelen en contacturen
60 contacturen Werkcolleges, practica en oefeningen
Inhoud

This course explores different themes, approaches and methods in the broad field of architectural history. The course is structured thematically rather than chronologically or geographically and is partly based on case studies. The selected topics can range from early modern architecture in a European context to more recent architecture in a global context. While the focus lies on architecture, the course also studies interactions between architecture and related fields, such as the visual arts, science and technology, urbanism, and music.

 

The course is largely organised in the form of a seminar. The students are expected to be knowledgeable and mature enough to independently search, process, present and discuss relevant information and scientific literature, according to their own interests. The students are expected to attend the lectures and to participate actively in the classes via group discussions, reading assignments, peer feedback and oral presentations. Each student prepares a paper presentation on a chosen topic.

 

The selected themes can vary from year to year. They address various aspects of architecture from a historical perspective, such as: connections between architecture and the visual arts; architectural representation and urban iconography; cross-cultural exchange and international circulation of architectural knowledge; architecture and music; women and gender in architectural history; the relationship between architectural history and current architectural practice; history of architectural theory; architectural historiography.

 

Studiemateriaal
Digitaal cursusmateriaal (Vereist) : Study materials and instructions are made available, Canvas
Bijkomende info

For more information about the specifics of this course, see Canvas.

It is possible that an excursion may result in moderate supplementary cost for the student that is not covered by the university.

Leerresultaten

Algemene competenties

1. The student has insight in different approaches and methods in the field of architectural history.

2. The student can reflect critically on different themes in the field of architectural history.

3. The student can autonomously formulate an informed research question on a theme related to architectural history.

4. The student is capable of reporting orally and in writing about her or his research.

Beoordelingsinformatie

De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
Examen Mondeling bepaalt 40% van het eindcijfer

ZELF Paper bepaalt 40% van het eindcijfer

Andere bepaalt 20% van het eindcijfer

Binnen de categorie Examen Mondeling dient men volgende opdrachten af te werken:

  • Oral exam met een wegingsfactor 40 en aldus 40% van het totale eindcijfer.

    Toelichting: Oral exam

Binnen de categorie ZELF Paper dient men volgende opdrachten af te werken:

  • Paper presentation met een wegingsfactor 40 en aldus 40% van het totale eindcijfer.

    Toelichting: Paper presentation

Binnen de categorie Andere dient men volgende opdrachten af te werken:

  • Process (permanent evaluation) met een wegingsfactor 20 en aldus 20% van het totale eindcijfer.

    Toelichting: Process (permanent evaluation)

Aanvullende info mbt evaluatie

The evaluation consists of three parts:

- process (20%)

- paper presentation (40%)

- oral exam (40%)

 

The process comprises the student’s active participation in the classes, intermediary assignments, group discussions, peer feedback and classical presentations (= permanent evaluation during semesters 1 and 2).

The evaluation of the paper presentation is based on the content of the paper and on its visually illustrated oral presentation.

The oral exam comprises questions on the course content and a discussion of the students’ paper presentations.

 

Students who do not pass in the first session may in the second session submit a new or revised paper and redo the oral exam; the process cannot be redone.

Toegestane onvoldoende
Kijk in het aanvullend OER van je faculteit na of een toegestane onvoldoende mogelijk is voor dit opleidingsonderdeel.

Academische context

Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Master in de kunstwetenschappen en de archeologie: Standaard traject
Master of Architectural Engineering: Standaard traject (BRUFACE) (enkel aangeboden in het Engels)