3 ECTS credits
90 u studietijd
Aanbieding 1 met studiegidsnummer 4020016ENR voor alle studenten in het 1e en 2e semester
met een verdiepend master niveau.
- Semester
- 1e en 2e semester
- Inschrijving onder examencontract
- Niet mogelijk
- Beoordelingsvoet
- Beoordeling (0 tot 20)
- 2e zittijd mogelijk
- Ja
- Inschrijvingsvereisten
- Studenten die dit opleidingsonderdeel opnemen, moeten geslaagd zijn voor Statistiek II en III.
Dit opleidingsonderdeel tesamen volgen met Statistiek IV: Multivariate data-analyse.
- Onderwijstaal
- Engels
- Faculteit
- Faculteit Psychologie en Educatiewetenschappen
- Verantwoordelijke vakgroep
- Experimentele en Toegepaste Psychologie
- Onderwijsteam
- Joeri Hofmans
(titularis)
- Onderdelen en contacturen
- 0 contacturen Exam
6 contacturen Lecture
6 contacturen Practical exercises
50 contacturen Self study
- Inhoud
In this course we focus on the process that one goes through when carrying out a literature review and when working towards research questions and hypotheses. Special attention is given to critical reading of literature, theory building and the development of scientific writing skills. The classes consist of both theory and the practical application of this theory by students.
For the paper, the student works on the intro and theoretical framework of his/her own master's thesis.
- Studiemateriaal
- Praktisch cursusmateriaal (Vereist) : Masterproef I Arbeids- en organisatiepsychologie
- Bijkomende info
• The guidelines and rules concerning the master thesis in psychology.
• Concise Rules of APA Style, Sixth Edition (2009). APA Books, Washington DC.
• Slides and handouts used during classes
- Leerresultaten
-
general competences
- The student is acquainted with the parts (introduction, theoretical framework, discussion/conclusion) and the formal aspects (APA, size, etc.) of the master thesis and can apply this to his/her own master thesis.
- The student can formulate a research question based on the scientific literature.
- The student knows how to find and build good scientific theory
- The student develops academic writing skills
- The student acquires the skills of critical and effective reading of academic literature
- Beoordelingsinformatie
-
De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
HOC Paper bepaalt 85% van het eindcijfer
Andere bepaalt 15% van het eindcijfer
Binnen de categorie HOC Paper dient men volgende opdrachten af te werken:
- Paper
met een wegingsfactor 85
en aldus 85% van het totale eindcijfer.
Toelichting: Scientific report
Binnen de categorie Andere dient men volgende opdrachten af te werken:
- Participation in class
met een wegingsfactor 15
en aldus 15% van het totale eindcijfer.
Toelichting: if the student is not present in the course, he / she will receive 0/1 for that course; if the student is present but has no active contribution, he / she will receive 0.5 / 1, and if the student is present and he / she has an active contribution, the student will receive 1/1 for that course.
- Aanvullende info mbt evaluatie
The evaluation is based on several elements:
1) End products (100%)
- A written scientific report in APA format (85%)
- Attendance and active participation in class (15%)
- Toegestane onvoldoende
- Kijk in het aanvullend OER van je faculteit na of een toegestane onvoldoende mogelijk is voor dit opleidingsonderdeel.
Academische context
Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Master in de psychologie: Afstudeerrichting arbeids- en organisatiepsychologie