6 ECTS credits
150 u studietijd

Aanbieding 1 met studiegidsnummer 1020982BNR voor alle studenten in het 1e semester met een verdiepend bachelor niveau.

Semester
1e semester
Inschrijving onder examencontract
Niet mogelijk
Beoordelingsvoet
Beoordeling (0 tot 20)
2e zittijd mogelijk
Ja
Inschrijvingsvereisten
Je hebt 'Identities in Literature in English' gevolgd, alvorens dit vak op te nemen. Je volgt ook gelijktijdig 'Literatuur en intermedialiteit' of bent daar al voor geslaagd. Als je een verkort programma volgt, kan je dit vak zo opnemen.
Onderwijstaal
Engels
Faculteit
Faculteit Letteren en Wijsbegeerte
Verantwoordelijke vakgroep
Taal- en Letterkunde
Onderwijsteam
Hannah Van Hove
Elisabeth Bekers (titularis)
Onderdelen en contacturen
13 contacturen Hoorcollege
13 contacturen Werkcolleges, practica en oefeningen
90 contacturen Zelfstudie en externe werkvormen
Inhoud

This course encourages critical reflection on the literary canon in English and gives insight into major literary debates and critical approaches. It considers, in particular, literature’s complicity in (Western) knowledge construction and image formation as well as its manifold contributions to challenging artistic traditions and established perceptions.

Studiemateriaal
Handboek (Vereist) : MLA Handbook, The Modern Language Association of America, 9de, The Modern Language Association of America, 9781603293518, 2021
Handboek (Aanbevolen) : Trees, Maps, and Theorems, Effective Communication for Rational Minds, Doumont Jean-Luc, Principiæ, 9789081367707, 2009
Digitaal cursusmateriaal (Vereist) : Writing Guide for Students of Literature in English, Bekers Elisabeth et al., VUB, updated annually
Handboek (Aanbevolen) : The Oxford Dictionary of Literary Terms, Baldick Chris, 4th, Oxford University Press, 9780198715443, 2015
Bijkomende info

Interactive introductory lectures are combined with discussion seminars; active participation in both is essential. Academic reading material and reading assignments guide the students’ home preparation as well as the discussion in class. Students may be invited to lead the seminar discussion of one of the assigned topics and are encouraged to adopt a critical attitude towards the scholarly sources they consult and to confer with their instructor when preparing for their presentations.

Students are assumed to have an advanced level of reading, listening, speaking and writing skills in English, intermediate skills in literary analysis and a solid understanding of the historical development and the variety in literature in English.

More information about the course proceedings can be found on CANVAS.

In order to take this class, compulsory additional costs may be charged in addition to the invoice sent to you as a student by the Student Administration Centre: for participation in literary events off campus a minimum contribution of  €5 and a maximum contribution of €15 will be required. The costs are borne by the student and can neither be passed on to fellow students nor recovered from the lecturer or faculty. The amounts stated are approximately correct. If you experience payment difficulties as a result of these additional costs, you can contact Student Social Services via sociale.dienst.studenten@vub.ac.be  or + 32 2 629 23 15. More information can also be found on https://my.vub.ac.be/en/social-services.

Leerresultaten

Algemene competenties

Students develop a deeper understanding of the literary canon in English studied in the preceding years. They are acquainted with major literary debates and critical approaches. They can analyse and interpret longer literary texts and can report on their interpretations by means of the appropriate literary terms and concepts and in critical conversation with relevant literary scholarship. They advance their communicative competence in English.

Beoordelingsinformatie

De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
Examen Mondeling bepaalt 70% van het eindcijfer

HOC Praktijkopdracht bepaalt 30% van het eindcijfer

Binnen de categorie Examen Mondeling dient men volgende opdrachten af te werken:

  • Oral exam met een wegingsfactor 1 en aldus 70% van het totale eindcijfer.

Binnen de categorie HOC Praktijkopdracht dient men volgende opdrachten af te werken:

  • Presentatie,discussie,toetsen met een wegingsfactor 1 en aldus 30% van het totale eindcijfer.

    Toelichting: • Permanente evaluatie met een wegingsfactor 1 en aldus 30% van het totale eindcijfer.

    Toelichting: presentatie (20 %) en deelname aan de discussie (10 %)

Aanvullende info mbt evaluatie

Students who do not engage with the practical assignments (30%) receive 0 for this component of the evaluation; marks for these assignments are not carried over to the second session; in the second exam session, the format and weight of the evaluation components may differ.

NB: The description of the evaluation is provisional and subject to changes depending on the size and composition of the class. Any changes in the evaluation procedure will be communicated to the students via Canvas at the beginning of the course.

Toegestane onvoldoende
Kijk in het aanvullend OER van je faculteit na of een toegestane onvoldoende mogelijk is voor dit opleidingsonderdeel.

Academische context

Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Schakelprogramma Master of Arts in de taal- en letterkunde: Standaard traject
Schakelprogramma Educatieve Master of Science in de talen: Standaard traject
Voorbereidingsprogramma Master of Arts in de taal- en letterkunde: één taal - TTKA
Voorbereidingsprogramma Master of Arts in de taal- en letterkunde: één taal
Voorbereidingsprogramma Master of Arts in de taal- en letterkunde: één taal - na keuze 3e taal