3 ECTS credits
90 u studietijd

Aanbieding 1 met studiegidsnummer 1021080CNR voor alle studenten in het 1e en 2e semester met een gespecialiseerd bachelor niveau.

Semester
1e en 2e semester
Inschrijving onder examencontract
Niet mogelijk
Beoordelingsvoet
Beoordeling (0 tot 20)
2e zittijd mogelijk
Ja
Onderwijstaal
Engels
Faculteit
Faculteit Letteren en Wijsbegeerte
Verantwoordelijke vakgroep
Linguistics and Literary Studies
Onderwijsteam
Stefanie Keulen (titularis)
Birgit Van Puymbroeck
Onderdelen en contacturen
6 contacturen Hoorcollege
22 contacturen Werkcolleges, practica en oefeningen
15 contacturen Zelfstudie en externe werkvormen
Inhoud

This course introduces students to a wide range of approaches and methods in literary studies and linguistics. After a few introductory sessions, students are introduced to a series of approaches in literary studies, grouped under the headings of formalist, historicist, political and psychoanalytical approaches. They learn how to make surveys, conduct interviews and analyse data statistically, and are introduced to various methods in psycholinguistics.

Studiemateriaal
Digitaal cursusmateriaal (Vereist) : PowerPoint presentaties, informatieve documenten, tutorials en evaluatieformulieren, Canvas
Handboek (Vereist) : Research Methods in Linguistics, Litosseliti, Lia, 2de, Bloomsbury Academic, 9781350043435, 2018
Handboek (Vereist) : Literary Theory and Criticism, An Introduction, Stevens, A. H., 2de, Broadview Press, 9781554815371, 2021
Bijkomende info

This course is taught in English.

Leerresultaten

General competencies

1. Students are familiar with different approaches and methods in literary studies and linguistics.

2. Students can find and assess scientific articles in the fields of literary studies and linguistics.

3. Students are able to identify and critically analyse the method used in scientific articles in literary studies and linguistics.

4. Students are able to argue why a certain method is or is not suitable for a certain type of research.

5. Students are able to apply a selection of methods to their own research.

6. Students are able to reflect on scientific methods and their applications in academic English.

 

Beoordelingsinformatie

De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
Examen Schriftelijk bepaalt 100% van het eindcijfer

Binnen de categorie Examen Schriftelijk dient men volgende opdrachten af te werken:

  • Schrift. examen met een wegingsfactor 100 en aldus 100% van het totale eindcijfer.

    Toelichting: Schriftelijk examen in de vorm reflectiepapers en meerkeuze-examen. Reflectiepaper taalkunde bepaalt 40% van het eindresultaat. Reflectiepaper letterkunde bepaalt 40% van het eindresultaat. Meerkeuze-examen bepaalt 20% van het eindresultaat.

Aanvullende info mbt evaluatie

If the student submits an assignment late, they will receive 0/20 for that assignment. 
If the student fails the course, they must retake all the sections for which they failed.
If the student fails the reflection paper (linguistics and/or literary studies), they must rework and resubmit the reflection paper.
The same assignments, deadlines and evaluation methods apply to all students. 

 
Toegestane onvoldoende
Kijk in het aanvullend OER van je faculteit na of een toegestane onvoldoende mogelijk is voor dit opleidingsonderdeel.

Academische context

Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Voorbereidingsprogramma Master of Arts in de taal- en letterkunde: één taal - TTKA
Voorbereidingsprogramma Master of Arts in de taal- en letterkunde: twee talen
Voorbereidingsprogramma Master of Arts in de taal- en letterkunde: één taal