3 ECTS credits
90 u studietijd

Aanbieding 1 met studiegidsnummer 4021388DNR voor alle studenten in het 1e en 2e semester met een inleidend master niveau.

Semester
1e en 2e semester
Inschrijving onder examencontract
Niet mogelijk
Beoordelingsvoet
Beoordeling (0 tot 20)
2e zittijd mogelijk
Ja
Inschrijvingsvereisten
Voor dit studiedeel geldt als corequisite het studiedeel 'masterproef taal- en letterkunde'.
Onderwijstaal
Engels
Faculteit
Faculteit Letteren en Wijsbegeerte
Verantwoordelijke vakgroep
Linguistics and Literary Studies
Onderwijsteam
Birgit Van Puymbroeck (titularis)
Onderdelen en contacturen
20 contacturen Hoorcollege
6 contacturen Werkcolleges, practica en oefeningen
28 contacturen Zelfstudie en externe werkvormen
Inhoud

This course supports students in the development of the MA paper. It offers tools for conducting research in the fields of literary studies and intermediality studies, and provides opportunities for the student to discuss their own research topic, design and process with fellow students, the instructors and other researchers. Students gain insight into research in literary studies and are encouraged to develop a personal view on a chosen research topic. 

 

Studiemateriaal
Digitaal cursusmateriaal (Vereist) : Vademecum onderzoeksmethodologie, PowerPoint presentaties, videos, informatieve documenten en evaluatieformulieren, Canvas
Handboek (Aanbevolen) : Literary Theory and Criticism, An Introduction, Stevens A.H., 2de, Broadview Press, 9781554815371, 2015
Handboek (Aanbevolen) : They Say / I Say, The Moves That Matter in Academic Writing, Graff G. and Birkenstein, 5de, Norton, New York, 9780393538700, 2021
Bijkomende info

Lectures, workshops, written and oral assignments with collective, peer or self-evaluation, supplemented by feedback from the supervisor. Students are invited to attend the annual research day of the Centre for Literary and Intermedial Crossings. 

Leerresultaten

General competentions

1. The student is able to develop a research topic into one (or more) concrete research question(s). They know the difference between a research topic, a research question and a hypothesis.

2. The student is able to find relevant sources in scientific databases, specialised libraries and archives (depending on the type of project). They can carry out specific search queries in relation to their own research and are able to refer correctly to scholarly sources.

3. The student is able to conduct a literature review (state of the art) in a systematic way and is able to report on the findings. 

4. The student is able to select an appropriate theoretical framework and to develop a method that allows the student to answer the research question. The student is aware of various approaches and methodologies in literary studies and can critically reflect on their own choices.

5. The student is capable of developing a written research proposal (with correct references to scholarly sources).

6. The student is capable of giving an academic presentation. They are able to present their research clearly and concisely for a broad audience.

7. The student knows the guidelines with respect to plagiarism, data management and scientific integrity. They strictly follow these guidelines in all assignments.

Beoordelingsinformatie

De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
ZELF Presentatie bepaalt 50% van het eindcijfer

ZELF Paper bepaalt 50% van het eindcijfer

Binnen de categorie ZELF Presentatie dient men volgende opdrachten af te werken:

  • ZELF presentatie met een wegingsfactor 50 en aldus 50% van het totale eindcijfer.

    Toelichting: Presentatie bepaalt 50% van het eindcijfer

Binnen de categorie ZELF Paper dient men volgende opdrachten af te werken:

  • ZELF paper met een wegingsfactor 50 en aldus 50% van het totale eindcijfer.

    Toelichting: Onderzoeksvoorstel en bibliografie bepaalt 50% van het eindcijfer

Aanvullende info mbt evaluatie

In case of lateness or unwarranted absence, the student will obtain zero for the assignment in question.

In case the student fails the course, they must retake the assignments for which they did not pass.

The same tasks, deadlines and evaluation method apply to all students.

Toegestane onvoldoende
Kijk in het aanvullend OER van je faculteit na of een toegestane onvoldoende mogelijk is voor dit opleidingsonderdeel.

Academische context

Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Master of Linguistics and Literary Studies: Profile Literary Studies 1 Language (enkel aangeboden in het Engels)
Master of Linguistics and Literary Studies: Profile Literary Studies 2 Languages (enkel aangeboden in het Engels)
Master of Linguistics and Literary Studies: Profile Intermediality - 1 language (enkel aangeboden in het Engels)
Master of Linguistics and Literary Studies: Profile Intermediality - 2 languages (enkel aangeboden in het Engels)
Master of Linguistics and Literary Studies: Profile Literary Studies 1 Language Double Degree (enkel aangeboden in het Engels)
Master of Linguistics and Literary Studies: Profile Literary Studies 2 Languages Double Degree (enkel aangeboden in het Engels)
Master of Linguistics and Literary Studies: Profile Intermediality 1 Language Double Degree (enkel aangeboden in het Engels)
Master of Linguistics and Literary Studies: Profile Intermediality 2 Languages Double Degree (enkel aangeboden in het Engels)